Page 4 of 10 FirstFirst 12345678910 LastLast
Results 31 to 40 of 91

Thread: CartoonWorld 2003: verslag

Inactive Member stop het natrappen's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Geslaagde beurs en Oh heeft zich waardig bewezen door op Manga af te stappen en zijn excuses te maken waarvoor mijn oprechte respect en hulde (immers ik was weer met het botte bijltje aan het hakken en ruige verhalen met Robert van Comicasa aan het uitwisselen en heb Hobbes in al zijn glorie aanschouwt).

Ik was alleen die ochtend in Amsterdam al de man met het gat in zijn hand geweest door 300 euro uit te geven dus op deze beurs me wat ingehouden. Zonde dat zondag de Deftones met A Perfect Circle op het programma stonden anders was ik er weer geweest.

Nuff said

Inactive Member Abyss's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik kwam om 8.30 mijn bed uit stuiteren en vervloekte mezelf tot in het vierde geslacht, omdat ik nogal laat naar bed was gegaan. Kon mezelf niet voor 10.00uur presentabel maken, dus iets over 10en op weg. !$!#!! file op de A12 ten spijt was ik toch om 11.00 uur bij de Rijnhal. Striptas ontvangen en direct weggegeven. Toen eerst maar eens een rondje gelopen. Herkende Olaf nog van stripwinkel Blunder, en even een vluchtig praatje gemaakt, want als newbie val je nogal uit de toon had ik het gevoel [img]wink.gif[/img] Kennis gemaakt met Bobby Drake, en even uit de losse pols gemeld dat ik naarstig moest gaan zoeken naar Jaco de Vries, die me nog een Dr Strange comic afhandig moest maken. Zeer toevallig kwam hij net aanlopen toen ik er tegen Olaf over begon. Jaco hielp mij in de richting van een aantal 1euro bakken, waar hij net een lading Rom Spaceknight comics uit had gegrepen !@!#!~#! die had ik ook wel gewild, maar dit terzijde [img]confused.gif[/img] . Voor God en Vaderland de hele beurs rondgerend en later met Jaco de vangsten doorgesproken. Even 10 kilo comics in mijn auto gestort [img]eek.gif[/img] en weer voor een tweede ronde. Zeer nauwkeurig elke stand nog eens onderzocht en kwam goedkoop aan een paar Groo paperbacks en Ultimate Spiderman TPB # 1. Rond 14.30 had ik het wel zo'n beetje gezien. Nog een ronde gelopen om te scannen naar Weeklydose gangers, maar ik ken praktisch niemand [img]graemlins/devil.gif[/img] Nog langs Olaf gelopen en hoi gezegd, terwijl ik al druk aan het vertrekken was. Totale oogst thuis geteld: 174 comics. Ga ze niet listen, dat kost iets te veel energie. Moet nu langzamerhand gaan slapen, want ben in het afgelopen etmaal in Arnhem,Rotterdam en Utrecht geweest. Nu is Erik moe.

<font color="#cc6600" size="1">[ September 21, 2003 07:46 PM: Message edited by: Abyss ]</font>

Inactive Member Viola's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Dit is mijn eerste berichtje, dus hopelijk gaat dit goed...

Ik ben Viola (Blinkje) uit Antwerpen, en Peter heeft mij op sleeptouw genomen naar mijn eerte stripboekenbeurs. Ik heb er erg van genoten, en het smaakt zeker naar meer!

Ik ben maar een zeer klein (niet qua hoogte dan:-) en verlegen meisje dat graag x-mannen comics leest, en ineens kom ik in contact met voor mij bekende namen als Peter de Bruin, Olav Beemer en Tom de Groot... [img]smile.gif[/img] Kortom, ik heb een boel leuke mensen ontmoed die plezier hebben in het lezen en verzamelen van comics (en x-mannen bustes en action figures en mensen die het presteren om in Antwerpen een boek goedkoper te kunnen krijgen dan ik:-) en mij op mijn gemak probeerden te stellen. Ik was namelijk h??l nerveus die dag, zeker omdat ik nog zooooooo groen ben op het gebied van comics, niemand kende en alles zo nieuw was [img]redface.gif[/img] [img]smile.gif[/img] Wel, ik ben gerust gesteld, ik heb genoten en ben aan Batman begonnen!

Dank je wel voor de leuke dag!
    Blinkje [img]wink.gif[/img]

Defunkt
    Guest Defunkt's Avatar

Exclamation

Originally posted by P e e:
    (voor mij dan) van een TPB (Avengers Korvac Saga) bij Comikassa ( TM Dolores), ...
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Korvac TPB..die heb JIJ dus gekocht!! Die zocht ik ook!!!

[img]redface.gif[/img] ...ja sprak het verkeerd uit maar niet omdat ik "Kassa!"bedoelde dat ze veel verkochten of zo..zoals ik type fouten maak zo spreek ik dingen ook uit..dus wel erg voor mijn ouders die ( ook al heb ik een kleurtje!) me keurig Nederlands leerde ( mijn Thaise moeder lost zelfs 5 sterren puzzels op! ) een zus die neerlandica is een broer die politicoloog is ( die van de beurs!) en suf zusje (iike!)die weigert om haar eigen dialect af te leren en gewoon door gaat met eigen woorden verzinnen ( gelukkig wel minder zo na mijn 27e! HA!)
    Hee Pee niet toch niet "kwaad" op me dat ik wat stom reageerde, je sandalen, striptease en dat je altijd vrouwen naar het forum lokt! [img]wink.gif[/img]
    En ja was bliksem bezoek maarre ik zeg tegen Bianca, ik ga niet weg voordat ik Pee efkes een handje schudt zonder naar de heup te kijken en meteen wegschiet..zoals Olav ook al zei heb je me de vorige keer dan helemaal niet aangekeken hoe kan je me nu niet herkennen! [img]redface.gif[/img]

Inactive Member Tom Groot's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Ik had al wat gezegd in de samen uit, samen thuis-topic, maar deze topic is er in de eerste plaats voor.
    Voor Bianca en mij was het kort maar krachtig. We hebben ook niks gekocht, mede omdat de comic-dichtheid zoals eerder opgemerkt niet zo heel hoog was. Toch hebben we ons vermaakt. Ik vond het leuk dat ik een aantal bekenden even gezien heb, en dat ik Dolores even kon ontmoeten. En geheel onverwacht liep ik een niet-WD-bekende tegen het lijf die ook gekomen was.
    Niks gekocht dus, maar wel gezellig.

Inactive Member Abyss's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Achteraf nog even een geldtelling gedaan. 200 euro kwijt. Dat is mooi want dan heb ik nog zekeer 100 over voor Alphen a/d Rijn. Kan ik daar ook nog even langs. Eerste jaar dat ik meer dan een beurs bezoek [img]biggrin.gif[/img]

HB Forum Owner Oh!'s Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Posted by Blink_je:
    Ik ben maar een zeer klein (niet qua hoogte dan) en verlegen meisje
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nu ken ik relatief veel verlegen meisjes en was ik een jaartje of vijf geleden zelf ook net zo verlegen als al die meisjes bij elkaar, maar ik kan je zeggen dat jij zaterdag ab-so-luut niet verlegen op mij overkwam.

Tom Groot is mijn getuige toen ik 's avonds na het bezoek aan de bioscoop over jou het volgende zei, "Dat is nou niet bepaald het doorsnee type verlegen, schuchtere stripverzamelaar. Ze babbelde zo veel, dat ik er soms niet eens tussenkwam!"

I rest my case. [img]smile.gif[/img]

En welkom op het board, natuurlijk!

Posted by pietje de dood:
    Oh heeft zich waardig bewezen door op Manga af te stappen en zijn excuses te maken waarvoor mijn oprechte respect en hulde.
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">En jij hulde voor het plaatsen van die opmerking. Je had het namelijk ook gewoon kunnen doodzwijgen.

Mieke en ik hebben trouwens wel meer gedaan dan alleen excuses gemaakt, hoor.Waar het om gaat, is dat we dat hele gemekker (waar andere mensen op dit board veel zwaarder aan hebben getild dan wij, zo bleek tijdens ons gesprek) in een goed perspectief hebben geplaatst en dat we elkaars standpunten hebben toegelicht. Water under the bridge. Wij kunnen weer samen door ??n deur en daar ben ik blij om, want mijn respect voor Mieke is onverminderd.

Inactive Member Tom Groot's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Originally posted by Oh!:

Tom Groot is mijn getuige toen ik 's avonds na het bezoek aan de bioscoop over jou het volgende zei, "Dat is nou niet bepaald het doorsnee type verlegen, schuchtere stripverzamelaar. Ze babbelde zo veel, dat ik er soms niet eens tussenkwam!"

I rest my case. [img]smile.gif[/img]
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">The truth, the whole truth and nothing but the truth.

En welkom op het board, natuurlijk!
    <font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">En daarbij sluit ik me natuurlijk van harte aan. Bianca en ik hebben zaterdag ook nog even met Viola kunnen kletsen, fijn om haar erbij hebben.

Inactive Member imagefan's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Olav,

Klopt dat imagefan er was alleen heb ik toch maar besloten om mijn deze te vervangen door Comicfreak.

Mijn vangst:

The Maxx 7,8,13 en 14 (eindelijk compleet).
    Babylon-5 6 en 7.
    Battle Chasers #1 voor 1 euro!!
    JLA 48,50,52 en 55

Plus nog wat strips:
    Huurling 12
    Bloed en Stilte 12

Comicasa (sorry hoor) vond ik wat duur voor een beurs.

Al met al een goedkoop dagje.

HB Forum Owner comicasa's Avatar
    Follows
    0
    Following
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quoted
    0 Post(s)

Wel grappig dat je dat zegt. Ik had het er op de beurs nog met iemand over.

De persoon vroeg mij waarom er zo weinig "gulden-bakken/euro bakken" op de beurs waren.

Afijn. De handelaren die dat midden jaren 90 deden zul je niet meer zien op de stripbeurzen van tegenwoordig. Simpel omdat ze niets meer verkopen. Daarom waren die dumpacties er, they went out of business.

Comics van de laatste jaren zul je al helemaal niet zo snel meer in "ramsch-bakken" vinden. Daar zijn er gewoon te weinig van. Meeste comics die je nog in ramschbakken vindt zijn over het algemeen uit de laatste comicboomtijd, de jaren 90. Daar zijn er honderduizenden van gedrukt. Slechtverkopende titels hadden dezelfde oplage als goedverkopende titels van tegenwoordig.

Daarnaast is de coverprijs behoorlijk omhooggegaan.

Wij gaan nooit naar beurzen om onze produkten (te) goedkoop van de hand te doen. Simpel, bad for business. Moet aan het einde van de maand de rekeningen nog wel kunnen betalen. Wij gaan naar de beurzen voor de naamsbekendheid en het bereiken van nieuwe klanten. Daarnaast is het ook altijd weer leuk een gezicht bij de e-mail te kunnen plaatsen.

R.